Оригінальна стаття розміщена на brandstory
Намагаюся розмірковувати про репутацію, а в нашому випадку позитивну, як про одну зі складових частин бренду, яка є не менш важливим фактором, за яким оцінюють і роблять прогнози щодо Вас, продукту, компанії...
Тобто це комплекс оцінок, за якими ухвалюють рішення, дають рекомендацію, прогнозують події.
Отар, коли побачив пародію, сказав: "На обличчя виродок виродком, але в цілому все ідеально!"
І що, друзяки, ми ж знаємо, що люди рухаються відповідно до свого характеру, виховання. Ми ж прогнозуємо та усвідомимо які можуть бути ризики. Відповідно ми часто працюємо з одними й тими самими виконавцями. Користуємося одними й тими самими продуктами. І це не консерватизм, саме репутація впливає на ці вибори. Ми багато часу витрачаємо на вибудовування та вивчення нових відносин і намагаємося залишатися у надійному полі, а страх можливих втрат та виходу з комфортних умов лише посилює наше рішення.

АЛЕ! Щоб легше запровадити «свій» продукт чи «свого» виконавця на вже зайняте поле потенційним конкурентом використовують удар по репутації. Тому знаходять, вигадують, роздмухують ситуацію та відпрацьовують репутаційні витрати.
Давайте уявимо ситуацію в офісі. До речі, якщо поле в близькому, довірчому колі атакуючого, то шансів захиститися проти прихованої кампанії немає. Ціль не знає, не може відпрацювати ситуацію. Це часті мікровійни, що проходять між співробітниками компаній.

Апологія диявола – бог написав обидві книги завіту, вислухано лише одну сторону.
А якщо підемо далі і для більшого розмаху візьмемо як приклад політику. Там можуть використовувати спеціальні статті на замовлення, плакати, банери із заздалегідь вигаданою інформацією і зазвичай називають це "чорнуха". Не дивлячись, що це відкрита брехня — удар по репутації все одно минає. Зерно посіяно, хтось продовжив ретранслювати побачене. Дуже легко бити по репутаційному полю, де головним завданням є змусити сумніватися у виборі.
Ви можете часто чути від знайомих звичайну оцінку – ця продукція вже не та. Але у Вас немає можливості заперечити, тому що у пріорі у вас не може бути свого експертного аналізу та оцінки. Відповідно гра переходить у стадію ретрансляції, Ви спираючись на думку Петровича, повторюєте, що у динозавра вже зубки затупилися і він уже не той...
Пам'ятайте безліч постів, статей та коментарів про роздутий айфон і не менш безсмертна тема про вбивцю айфона?
Зробити репутаційний удар дешево, тому цей прийом використовує навіть "ледачий".

Звичайно, природне бажання не переплачувати за продукт чи послуги рухають нас на новий шлях, тому обов'язково якась частина тих, хто прочитає "поведеться" на цей брудний прийом.
І я думаю, проблема не в тому, що було змінено ставлення до продукту чи компанії,а в тому, що ви по суті стали ретранслятором нової інформації. І якщо не було відпрацьовано репутаційний випадок, то продовжується трансляція нової інформації, оцінки — думки.
Іноді ми потрапляємо в пастки репутації, і завдання змінюється з отримання прибутку на відновлення або зміцнення репутації. З'являються завдання, коли головною метою не є досягнення результату, а відновити свою репутацію або безпосереднього замовника.
Пастки бувають різними. Наприклад, з якоїсь причини замість співпраці один із представників сторони замовника поливає вас "пахучим" і закінчення співробітництва або продовження контракту так, або інакше коштуватиме репутаційні витрати. Плюс потрібно накинути на додатковий час на відпрацювання питання. А все тому, що "запрошення" було на полі, яке планував зайняти саме цей представник.
Як підсумок — репутація найвразливіше місце, яким обов'язково будуть бити

Дуже легко дати експертну оцінку про потенційного конкурента коллегам, які не дуже знаються на харчуванні і не можуть створити свою оцінку.
Єдина можливість — відповідати, працювати з відгуком, показувати приклади. В даному випадку зайва скромність лише шкодить.
Мені можуть заперечити – сильна репутація легко вистоє. Але ціль не вбити її (репутацію), а змусити сумніватися, боляче поранити, втратити позиції та тимчасово авторитет. Іноді мета виграти час. Репутація відновиться, але як встигли скористатися лохою в той короткий час?
Дмитро Телушко
Сильної репутації вам та вашому бренду